lunes, 5 de noviembre de 2012

Cançó-puzzle

Fa dies que mai tenim temps de res...
tenim moltes trucades per fer, molts mails per enviar, moltes coses per fer..
el papi molts dies per molts temes de feina i altres coses , esta hores fora de casa  i a casa sen's ajunten mil coses per fer desde fa dies..
ahir a la nit ens vem anar a dormir tardissim els papis contestant mails de gent q vol informació de cursos que fem, molts dies quan dormen les 3 a la nit ens quedem a la nit contestant mails fins tart..
aquest mati ens hem aixecat , després de donar mil cops de mamar a la Nit com cada nit, que m'ncanta però a vegades vaig cansada perque com mai ha dut xumet quan no és per llet és per succionar ...jo passo moltes estones que no puc dormir i porto una epoca que molts dies estic molt cansada...però molt feliç amb la lactancia i moltes coses!
Avui quan ens hem aixecat , molts dies ens aixequem abans , avui eren les 9..la Júlia ja estava aixecada de feia una estona, anava vestida, havia esmorzat  i estava llegint d'un llibre. Ja te quasi dotze anys i li encanta passar-se hores llegint llibres!!!!! també sempre amb qualsevol llana, fil, cartulina..que troba, fa mil manualitats guapissimes, q s'inventa ella!!!
també moltes estones es posa a cosir, li encanta cosir !!!!!! i fa manualitats molt maques que ha llegit a llibres de la biblioteca, llibres de casa , li han explicat i moltes q s'inventa ella, te molta imaginació i en sap molt!!
i s'ho passa molt be!!!!!!!!!!!!
aquest mati llegia la Júlia,  el papi s'ha posat a contestar alguns mails de feina i s'ha anat una estona al carrer a correr, li encanta correr i ara feia molt temps que no ho feia , al cap d'una estona ha tornat, jo donava de mamar la peque i la Júlia cosia, i aleshores ha fet unes trucades importants de feina i hem despertat a la mitjana , que sinó porta dies que fins molt tart a la nit no vol dormir i desde fa uns dies dormiria tot el mati i un dia vale pero cada dia tot el mati dormint no pot ser , q sinó a les tantes de la nit stà cantant i ballant i no deixa dormir les altres ...
l'hem despertat fent-li pessigolles i cantant cançons, li ha costat aixecar-se però s'ha despertat força de bon humor !
i al cap de poc, ja volia fer coses , però ballet no !
la Júlia deia : " cada dilluns al mati li ensenyo coses de ballet , perque avui no vol...!!!!!!"
li hem explicat q elles els va fer il.lusió fer-ho aixi però q si ara no vol algun dilluns , no passa res...que no la podem forçar...
la Júlia deia q a ella li feia molta il.lusió fer ballet amb ella....llavors el papi ha marxat a fer unes gestions i uns papers i jo els he dit q tenia una idea molt xuli !
Voleu fer una cançó-puzzle.....
- siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! les 2 cridant q siii mentre jo donava el pit a la peque!
- com es fa....m'han demanat les 2 alhora..
els he xplicat q aquesta cançó que desde fa dies cantem tant a casa i al cotxe , la de "Pujarem dalt dels cims.." i que l'altra dia els hi vaig escriure en un full,
LLavors els he dit que la tornaria a escriure en un altra full i retallariem cada paraula , després les barrejariem totes , i aniriem agafant ara una paraula , ara una altra..i aniriem posant una paraula i al costat una altra i construint la cançó.
Els ha agradat la idea, ho ha retallat tot molt be la mitjana i els ha encantat el joc aquest de "Cançó-puzzle"!!!!!
La mitjana ( 4 anys) mai la fem seure a llegir ni escriure, però quan pregunta allà que posa o com s'scriu tal cosa li anem explicant, a casa te molts jocs de lletres i quan vol ( molts cops!) hi juga , i va aprenent molt..i avui amb aquest joc ha après molt !
Amb la Júlia hem repassat coses que havia après fa temps, de verbs, articles, etc...
ara han volgut anar a mirar contes i llibres de la biblioteca , dissabte van anar amb el papi un altra cop i van venir a casa amb uns 17 llibres, moltes pel.licules, molts cds de música......i dintre de pocs dies tornarem anar , tornarem molts i agafarem altres llibres i contes i pelis..
ara han anat les dues grans a una habitació a mirar llibres i contes i la peque ara dorm , el papi encara no ha tornat i ara que tinc un moment escric aqui al blog !
després de tant en tant m'encanta llegir coses que vaig escrivint al blog !
i m'encanta quan tinc un momentt , escriure !

No hay comentarios:

Publicar un comentario