lunes, 15 de octubre de 2012

Mono i rata.

Abans he escrit una entrada aqui al blog i ara q tinc un segon q les nenes estan dibuixant, la mar de tranquil.les i be i la peque esta sobre meu mamant, amb una ma lliure q tinc escric un sgon per explicar una cosa q em fa il.lusió !!!!
hem sortit fa una mica a comprar i passejar....
quan hem tornat la mitjana de 4 anys, es mirava un nino q es un mono...i de cop diu..vull scriure mono ! com ho haig de fer...
sap algunes lletres i alguna paraula , perque molts cops pregunta, perque es fixa molt en tot i treu deduccions i conclusions de tot .....pero mai la fem seure a fer lletres ni llegir ni escriure...ella quasi be nomes juga i juga a tota hora sempre! pero a vegades vol jugar amb jocs , puzzles etc q son lletres o paraules...a mes quan li llegeixo contes vaig senyalant amb el dit per on anem i es va fixant molt en tot i va aprenent continuament...
Quan avui ha dit q volia escriure mono , li he explicat, li he escrit jo varios cops....ella escoltava i es fixava molt ! despres ha volgut escriure mono ella sola mils de vegades en molts fulls!!!!!!!!!!! ara amb llapis, ara boli, ara retoladors de colors...i ha dibuixat monos!!!!!!!!!
despres m'ha dit q volia scriure rata i el mateix !!!!!!!!!!! li he explicat i escrit jo varios cops, ella escoltava amb molt d'interès i feliç ! i al cap d'un moment ella sola ha escrit molts cops- i molt be!- rata.
ole ole!!!!!!!!! com va aprenent i a mes tant contenta !!!!!!!!!!!!!
ara ha trucat el papi per telf , son les 3 i 30 tarda i ha dit q aviat vindra cap a casa i quan vingui tardara una hora i poc en arribar i jo li explicava ara això a la Júlia i la Platja ho ha sentit , i juagava amb unes nines, a qu unes nines parlaven entre elles i s'explicaven coses i ella anava fent ara la veu d'una , ara la de l'altra..i de cop diu :
" el meu pare aviat vindrà cap a casa "
fent veu que era una nina que li deia a l'altra...
i l'altra " li contesta " amb una altra veu que feia la Platja :
_ que be !!! he estat superbe amb la mama tot el mati, quan m'h dspertat al mati el papa ja no hi era avui, i he estat superbe!!!!!!!!!!! pero ara ja tinc ganes de veure'l !!!!!!!!!!
i la Julia li diu :
_ a la nina li passa com a tu, te ganes de veure el papa !
la Platja s'ha quedat parada ..pensant..i vingaaaaa a riureeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!! quin fart d riure s'ha fet!!!!! i ens ha enganxat el riure i vinga a riure totes quatre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
això es un d'aquells exemples de com i quant , expressen els nens, a traves del joc !!! si ens hi fixem amb jocs de nines i molts altres jocs,  si els mirem i escoltm b quan juguen...sabem de que tenen ganes, com se senten,que volen....i anem sempre descubrint mil coses d'ells ...pors, sentiments...etc etc....encara qu amb l cas d'avui,jo que quan fa hores un dia que no veu el papi tenen ganes de veure'l, ja ho sabia..i mes la Platja que desde que va neixer la Nit, li encaaanta estar amb ell, hores i hores....pero quan passem un mati sencer o un dia sencer juntes, soles, les quatre, t una magia especial el dia...hi ha una energia femenina formidable, unes espurnes de colors....una magia , unes rialles .....pero com q tambe als 5 ens encaanta passar sempre mil hores junts , aquesta tarda tenim mil coses per fer i segur que junts tambe sera una tarda preciosa. Que be qu ha escrit avui mono i rata la Platja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario