sábado, 20 de octubre de 2012

El part de la Nit.

Ahir la nostra tercera nena, la Nit, va fer un any, i quin dia de cumple mes maco vem passar !!!!!!
Ahir va fer un any del part !!!!
us explico el part......
va ser un part natural a casa, amb una comadrona amb molta experiencia amb parts naturals a domicili.
DIA 18 a les dues de la nit
ja porto dies q vaig tenint contraccions però ara son mes fortes, més en serio.....
fa dies q després d'estona en serio es paren les contraccions, es para tot..no continua...i després em fa entre pena i rabia.....vull veure ja la Nit!!!!!!!!!!!!!!! i vull parir ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ara semblen més fortes i més en serio però veurem q passarà...
tinc espelmes enceses, les nenes dormen, hi ha silenci....
El Dani te son, porta dies dormint poc i es va adormint , però intenta estar al cas i donar-me la ma amb algunes contraccions...em dona aigua, em fa una infusió, està tot fosc a casa, tots els llums apagats, ell i jo parlem fluixet...els llums apagats, l'encens, la calma, les espelmes, el silenci...em recorden molt al part de la nostra segona filla, la Platja, q també va ser un part natural a casa amb una comadrona i va ser a l'aigua i va ser genial...
ara son les 2 i porto ja una hora aprox q vaig tenint contraccions , sembla força en serio però ara q son les 2 i pico es van parant, apagant...i jo em vaig adormint, ara si em pot a mi la son...estic cansada, portem dies amb massa coses i massa esgotament ...estic cansada i alhora em sento valenta, forta, amb molta força ! me'n vaig a dormir amb l'esperança q demà si neixi la Nit, ja no aguanto mes, la panxa es gran, em pesa mooolt, necessito parir, el cos m'ho demana i jo em moro de ganes de tornar a viure la magia de parir , em va encantar parir la Platja, que va ser un PVDC ( part vaginal despres d cesarea). M'n vaig a dormir pensant que demà pariré i veuré per fiiii ( quines ganes !!!) la seva careta, el seu cos, sentiré la seva olor...
l'abraçaré!!!!! la petonajaré!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! quines ganes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sento una intuició que si, que el graaan dia, serà demà dia 19...però no ho sé............................
l'endemà, dia 19....
DIA 19 a les sis del mati
 Son les 6 del matí, fa menys de quatre hores que estic dormint, ara dormia molt a gust i be!! m'he despertat de cop, d'una gran i fortiiisssima contracció !!!! m'he aixecat del llit , com pesa la panxa !!!! que avall està la Nit, em noto taaant avall el seu cap !!!!!!!!!!!!!!!!! taaaaant taaaant avall!!!! més que ahir i abans d'ahir i ja estava avall avaaaaall.............
El Dani sent que m'aixeco del llit i em pregunta qu em passa i com estic...
_ Torno a tenir contraccions !!!!! stic contenta !!!! però també cansada i amb la cosa aquella de si avui si " tirarà tot endavant " o es pararà.......com passa tants dies ultimament....
Les contraccions continuen.........
sembla que SI ! ara si va en serio , em passa pel cap que " avui  a la tarda naixerà " i quan ho penso , m'emociono.....
avegades m'estiro al llit, a vegades m'assento, a vegades camino pel pis, a vegades em poso a la pilota de dilatació.....
Hi ha moments que costa , fa molt mal...però quan penso en anar a un hospital, posar-me la epidural....no ho faria, em sento be, respirant, visualitzant que tot va b, parlant mentalment amb la Nit, dient-li que ens falta poc per veuren's....a vegades bec aigua, prenc infusions, bec Vichy, menjo galetes..que be poguer estar tranquil.la a casa, amb foscor, calma, menjant , bebent i prenent infusions i anant al lavabo quan vull...fent el que vull a cada moment...
algun moment intento fer-me reiki per calmar-me i pel mal, entre contraccio i contracció costa de fer, però algun moment ho aconsegueixo....
Voldria el Dani tota l'estona al costat meu, està a casa amb mi, però te mails , i coses urgents de la seva feina  per fer i a mes posa rentadores i fa coses molts moments....encara que stà molt pendent de mi..em va mirant, demanant si necessito alguna cosa, fent-me infusions....son les 9 i pico, quasi 10, les nenes estàn aixecades, avui n concret no les hagues despertat a cap hora, necessito molt silenci...
però s'han aixecat elles ! estàn molt esberades i porten dies aixi, cridant tota l'estona , cantant fort...un aconteixement importantissim stan a punt de viure i no saben desde fa dies , que s'ajunta feina del papi , altres coses, la mami amb contraccions que no " arriben enlloc " no saben prou com gestionar-ho emocionalment....i ara que veuen la mami cridant com cap altra dia, s'espanten, veuen l'aconteixement mes a prop que cap altra dia....s'esberen més.... i més i més.........
criden, s'esbarallen, canten fort........... sel's hi diu i s'esberen més encara.......... jo necssito molt silenci...
em vaig posant nerviosa, no puc amb aquest binomi de contraccions-crits d'elles.....
El Dani truca a uns amics nostres que últimament s'han quedat les nenes diees senceers quan jo stava molt esgotada a finals de l'embaras i que amb mil ocasions ens han ajudat amb coses....i que a haviem quedat que en un moment aixi els trucariem i s'endurien les 2 grans de casa a casa d'ells les hores que calgués.
Van passant les estones, va en serio, avui pariré, penso jo....El Dani em mira amb aquella cara que ja li havia vist amb les contraccions de la Platja....amb cara d'emoció, alegria, por...tot alhora i amb cara de veure'm com una deesa, sap que li donaré una nena en poques hores !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
per les cares qu anava fent ell, sense mirar jo el rellotge, sabia que anava molt en serio !!!!!!!!!!!!!!!!
va trucar a aquests amics, no contesten...truca a una veina de l'escala del costat q ens hm fet mutuament favors molts cops i que vem quedar d'acord fa dies que el gran dia si calia la trucariem i es quedaria hores amb les dues grans.... no contesta.....
jo segueixo amb contraccions.....contenta perque se, intueixo que va en serio i avui si naixerà la bebe pero nerviosa perque voldria que algu s'ocupes d les dos grans i jo tenir silenci...
van passant mes estones...fa mes trucades el Dani a altra gent pero es veu  que avui a tothom li passn coses urgents, tothom està malalt, tothom te familiars a l'hospital....
..DIa 19 al migdia 
 El Dani segueix fent trucades a gent que coneixem, amistats...etc....
tantes vegades que sempre que hem necessitat hem comptat amb ajuda de gent i avui que passa ? qui no contestava abans ja han contestat, avui tothom li passen mil coses urgents....
El Dani va fent trucades, netejant la cuina, enviant mails de temes de la sva feina...i estant per mi, ens abracem fort amb moltes contraccions, com ho feiem amb l'embaras de la Platja.....quina magia va tenir tambe aquell part, mai ho oblidarem !!!!!!!!!!!!!!!!
ja es el migdia. Jo no paro de tenir contraccions, cada cop mes fortes i cada cop mes i mes regulars.....
Ja se que va en serio. Me les estimo amb bogeria a les dues grans, però com els hi passa a tantes dones al mon, se que no seré capaç de parir amb elles davant.....
El Dani ha fet el dinar per tots. M'assec a dinar, amb les contracccions em costa dinar, elles no paren de cridar, barallar-se......em poso molt nerviosa, surto a la terrassa que em toqui l'aire, ja son les 2 migdia aprox i es paren les contraccions, tot es para...oh,no !!!!!!!! no volia que es parés...
El Dani em calma, em diu que em tranquil.litzi, i tot tornarà a engegar....
crido de nerviosa, ploro.....vull veure la bebe, amb silenci no s'hagues parat.........
vaig a la terrassa a dinar i els demes dinen a la cuina.............
al cap d'una mica decidim amb el Dani trucar a la seva mare que viu a 200 kimlometres, a l'Aragó, li xplica que se m'ha parat pero que creiem que tornarà a " engegar " i que ara si va en serio aquest cop i que amb els amics que hem comptat perqu ens ajudin dies enrere i es van oferir per el gran dia , avui tenen imprevistos i estem aixi....diu que amb la seva parella vindràn quan poguin per la feina d'ell . Que si vindran.
El Dani em calma i em diu qu en unes hores vindràn i estaran per les nenes. M'abraça fort.
Poc a poc em vaig calmant....
respiro, visualitzo........
vull star al cas de qui es ara al tlf, de que falta a casa per comprar...etc....
i alhora vull desconnectar de tot i anar-me'n al " Planeta parto " ....sense desconnectar i pensant amb coses de fa dies que provoquen nervis ( res del part , altres temes) les contraccions son massa doloroses......i  no puc dialogar be mentalment amb la Nit....
me'n vaig a un cuarto , m'acomiado de l'embaras, em dono permis mentalment per parir...em relaxo.....
visualitzo, faig afirmacions mentalment....
DIA 19 a les 4 de la tarda
De cop ara a les 4 torno a tenir contraccions ! Bien !!!!!!!! Avui si pariré !!!!!!!!!!!!!
potser a la 1 o 2 de la nit naixerà, diu el Dani.
NOooo ! no podré aguantar aquest mal tantissimes hores i a mes, jo se dintre meu, que ja falta poc....diria que abans de les 10 de la nit naixerà...-dic jo...
Ell parla per telf varios cops amb la llevadora que vem escollir i ja haviem vist algun cop a casa . Algun cop desconnecto del que diuen, vull estar pendent de tot pro m'haig d'esforçar per desconnectar, eentrar al planeta Parto i enlloc de passar-ho malament, gaudir de les contraccions i gaudir del part , que els parts son per gaudir-los !!!!!!!!!
vaig desconnectant una mica, ara mes....encara estic pendent de que fan les grans, de qui ha trucat ara...d..mil coses...
el Dani em diu que ell s'ocupa i s'ocuparà de tot , que em relaxi. Em relaxa la seva veu. La seva mirada m tranquil.litza, i em dona anims.
Respiro. Torno a respirar. Ens abraçem fort un altra cop amb una altra contraccio !
ara ja parlem poc o res, diria cridant d feliç : " Estic de part !! " pero m fa por..realment ho estic ? o es pre-part, prodromos...etc ? realment no es tornara a parar ? ens mirem ell i jo, no ho diem, pero sabem qu estic de part .....
me'l miro de nou...els ulls li brillen, fa cara de content..somriu volent fer cara de serio....està content !!!!! i sap que falta poc per veure'm parir i per veure la careta de la nostra Nit !!!!!!!!!!!!!!!
el sento parlar per tf, no se ara amb qui..i el sento dir : " Gemma está de parto !"
ho diu fluixet, lluny de l'habitació on soc jo....però ho he sentit !!! siiiiii ( penso jo ) estic de part, que be!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
em dona aigua, infusions, m'acaricia, ens abracem....les contracions NOOO es paren, que va !!! i cada cop son mes fortes,mes seguides, mes regulars....mes en seriooooooooooooo.............
estic nerviosa, se que aviat veure la meva princesa !!!!!!!!!!! quins nervis ! pero ja fa molt mal, ja son molt seguides, i no puc ni parlar.............. no puc expresar el que sento........ara costa d'aguantar el mal...crec que amb la Platja no feia tant mal.........provo amb la pilota de dilatació, caminant, amb la bossa d'aigua calenta, amb difrents postures, callada, cridant, costa molt.......... sento les nenes que ens diuen coses, que es barallen...el Dani es va repartint , sta una mica per mi, va una mica amb elles,,,pateixo per si ell arriba a tot be o no.........oh no ! un altra cop estic molt terrenal, haig d dsconnectar , sino no podré parir be...i com desconnecto sense silenci ?
torno a posar-me nerviosa, pero les contraccions no paren, que be ! " això ja no hi ha qui ho pari ! " penso jo. I em sento forta, forta , forta ...!!!!!
Animada, contenta....i amb moltes ganes de parir !!!!!!
- Quina hora es ?- li prgunto al Dani.
Les 6.
De les 4 amb ara h tingut tantissimes contraccions....ohhhhhhhhhhhhh ( una altra contració !!!!! )
a les 6 ja eren moooooooooooooooooooooooooooooooooooolt foooooooooooooooooooooorteeeeeeeeeeeees i super seguides !!!!!!!!!!!!!! no podia dir ni mu cap momnt, ni cap segon d res..impossible del tot parlar......
_ Ves a fer-lis el berenar a les nenes Dani...vaig dir un moment no se ni com, perque no podia parlar....
_ ja han berenat...ja els hi he donat..va carinyo relaxat !
_ Es cert ! vaig pensar...amb el part d a Platja hi havia una persona ( una doula que vem acordar qu staria molt per ella ) per ella totes les estones, a mes era d nit i moltes hores ella dormia, jo estava molt ms relaxada , i no tenia tant mal !!!!!
pensava: hauria de desconnectar...pero com costa........
i que seguides les contraccions ! i quin mal !!!!! ara ja costa aguantar el mal ! pero qu be estar d part !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! em sento feliç !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! em va encantar parir l'ultim cop i aquest cop tinc la impresio que m'agradara mes l'expulsiu i sera mes xulo i mes rapid que amb la Platja, qu ja va ser xulo !
DIA 19 a les set tarda 
 Son ja les set !!!! ara ja costa aguantar !!!!!!! el mal ja es fortissim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i els nervis molt grans, se que falten com a molt 2 -3 hores per veure la nena !!!!!!!!!!!
ara a les 7 arriba la llevadora i al moment la mare del Dani i la seva parella.
La iaia de les nenes i la sva parella se'n van a comprar, amb les 2 nenes grans.
La llevadora em diu que com estic...
- no aguanto mes, dic ...amb un respirar tipic de quan s'està a punt a puuunt de parir !!!
_ Estas apuradilla  !- diu ella.
_ No se qu puc fer ! - dic jo.
_ Vols un tacte? diu ella.
No , dic jo. No he volgut cap en tot l'embaras i ara no vull tampoc cap. Quan surti la nena surtira, de qu em srveix saber ara de quants cm estic ?
_ com vulguis...diu ella, molt respectuosa i be. I m'acariacia.
Com no respiri d'una manera molt concreta , qu costa, ja no aguanto mes el dolor...
sento que ja no aguanto mes el mal.....
em relaxo, les nenes estan amb la iaia i se que estan be...em relaxo mes...le contraccions ja son mes que seguides, mes aviat sento que no hi ha cap segon de " treva "....
el dani m'acaria una cama, estic asseguda....ara son les 7 i 30, la llevadora, em diu : " va tranquila, esto ya esta..." li dic al Dani q m doni unes flors de Bach ...em sento esgotadiisima, tot l dia amb contracccions i nomes havia dormit a la nit 3 hores i pico la nit passada.....pero tot i esgotada sento molta força !
UI ! ha dit : "esto ya está" una experta,  la llevadora..penso jo.....uissss quins nervis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pariré en poca stoneta, penso !! estic contentissima, nerviosissima...i ja no aguanto mes el mal....
a les 7 i 30 arriba a casa nostra  la iaia , la seva parella i les nenes...que venien de comprar ....i marxen a comprar unes altres coses pensant que encara queden hores...
Un cop han marxat, em relaxo moltissim............costa aguantar el mal, pero ara si que se que queda res....
_ No puc, no puc !!!-crido...
_ clar que pots i podràs! - diu la llevadora..
se que jo ja vaig parir la Platja, se que se i puc parir ! pero ara sembla que no poguis ....i alhora sents una força increible...quines sensacions !!!!!! quin fredddd mes fort !!!! i no n fa gaire en realitat...quin mareig, quins ganes de vomitar, quines contraccions mes fortees com maaaaaaiiiiiiiiiiiii......ohhhhhhhhhhh !!!!!! el cap de la bebe esta moooooooooooooooolt mes avall...mes avall ja sembla impossible.............
Dia 19 les 8 menys 10 del vespre
 Ohhhhhhhhhhh ! sento que empeny, molt i molt fort la NIT !!!!!!!
la bebe vol nèixer !!!!!!!!!
que fort ! penso jo...està empenyent ella i fort !!! qu fort, al final no s'ha parat !!!! que fort en poca estona la tindré en braços !!!! que fort, com puc pensar tant en aquests moments !!!
no aguanto el mal !!!! es fortisssssimmm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no aguanto !!!!!!!!!!!!! i que faig i que fare si ara no aguanto mes....? uissssssssssssss empeny molt moooooolt la NIT........
_ Está mpujando la bebe verdad ? - diu la llevadora
- siiiiiiiiiiiiiii !!!!!!!!! dic jo, respirant com a les pelis quan surt una dona que esta ja pariiint....pariré jaaaaaaa, penso !!!!!!!!! emocionada, amb ganes, i en aquell moment, amb por !!!!
- Venga que saldrá ya ! diu la llevadora.
_ quins nervis ! penso jo !!!!!
_ como quieres ponerte? tumbada, de lado..tal...?
_ dreta, vull estar dreta !!!!!!!!!
Dia 19 les 8 en punt del vespre
Venga, que saldrá !!!!!!
_ dreta, nerviosa, emocionada, ja no sentint tant el mal....contenta !!!!! ohhhhhhhh com empenyia la bebe!!!!!
que sale !!!!! la cabeza, un hombro....!!!! toma, aqui la tieneesssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!
a les 8 i 5 minuts !!! sense haver-me donat compte quasi be de l'expulsiu, ja tenia en braços a la NIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
que fort !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
la nena superbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! el papi i jo contentissims !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a mi, com amb la Platja n va caldre cap punt ni res i tot perfecte ! al cap d'un moment va sortir la placenta, tot perfecte !!!!!!!!!!!! jo emocionada, feliç, contenta, el Dani també!!!!! tots dos amb els ulls plorosos d'emoció, quasi rient i plorant alhora.
A les 8 i 10 van tornar la iaia i les nenes de comprar, pensant que faltaven hores, ja van veure  que tenia la Nit en braços !!!!!!! quina emoció !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
que fort !!! la sensació a l'expulsiu, va ser tant rapid taaant rapid...no vaig sentir coses que amb la Platja si, no vaig sentir " quemazón ", ni " que me parto ".......ni....
vaig sentir mal, pero molta alegriiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaa , quasi ni em vaig "enterar " de res a l'expulsiu, mes rapid impossible !!!!!!!!!!!!! i l'aleegria d'agafar-la n braços, tant rapid,  va ser genial !! i l'algria d'haver parit a casa tranquil.la, dreta...uf,m'emociono de recordar-ho tot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al cap d'una estona  em sentia feliç, poderosa, forta....al cap de poca estona d'haver parit,  vaig sopar una sopeta molt bona i mes coses i estava superbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! la llevadora l'endemà em deia que semblava qu no hagués parit !!!! és cert, ni mal enlloc ni res de res i estava superbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! d'això.....ja fa un any !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T'estimo Nit !!!!

1 comentario:

  1. Preciós !!!!!!!!!!!

    El part, i també el teu relat. M'has emocionat. Qina canya de dona tinc per companya i mare de les meves nenes!!!!!!!!!!!

    Vas fer-ho perfecte! M'agrada com parles de mi! M'hagués agradat donar-te una vivència amb tot molt més lligat, molt més tranquil, amb les nenes ateses i nosaltres més tranquils per tot, sense coses per solucionar "ara, abans de parir", sense correus per enviar... Tu i Déu sabeu que vaig fer tant com vaig poguer.

    En els tres parts de les nostres nenes tu ho has donat tot, i sento que em donaves, a mi, noltíssim. "DIOSA" és una paraula que es queda molt curta per a expressar el que tu ets per mi.

    Recorda sempre que comptaràs amb les meves abraçades, com les d'ara fa un any... Estiguis de part o no !!!!!!!!!!!!

    T'estimo Gemma. T'estimo Nit. (I a la Júlia i a la Platja, és clar !)

    ResponderEliminar