Follow by Email

lunes, 6 de agosto de 2012

Varies coses.....

La Nit te 9 mesos, i es primeta, engreixa poc ultimament, pero mai mai mai esta malalta, esta sanissima, i es molt simpàtica, molt riallera i molt espavilada !!
i molt guapa i molt graciosa !!!!!!!!!!! és preciosa !!!!!!!!!!!!! és una meravella !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! estic enamoradissima d'ella !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i m'ho passo molt be cantant-li cançons, abraçant-la, és una meravella realment , és un somni !!!!!!!!!!!!!!!!!
La Júlia amb 11 anys li encanta ajudar-me a canviar-li el bolquer, triar la robeta per la bebe, pentinar-la.,..sembla que jugui a nines perque la Nit sembla una nineta !!!! li encanta portar-la estones a coll i cantar.li cançons, mirar com li dono el pit...tambe li agrada jugar moltes estones amb la Platja i sobretot explicar-lo contes, canrtar-li cançons, fer-li jocs que s'inventa ella . molts dies son fantaaastiiiicssss !!.pero molts dies ultimament , moltes estones es cansa  d'estar tantes hores a casa sempre amb nenes molt mes petites que ella , la mitjana te 4 anys i es molt llesta i espavilada i jugant a molts jocs sembla molt mes gran de 4 anys, pero per moltes coses se li nota que te només 4 anyets ! desde fa dies i diees, tothom em diu que com esta fent tants canvis i esta tant gran deuen ser les hormones...pero desde fa un temps te dies molt macos pero te dies que per tot plora o per tot s'enfada o per tot es posa de mal humor...ella tambe em fa molte s preguntes i parlem molts moments ella i jo de coses que li venen de gust parlar, dels canvis que va fent, de que s'està fent gran...com sempre, tenim molts moments moltes converses de mil coses molt interessants !!!!
desde fa temps li encanta passar-se hores provant-se roba, cambiant-se roba cada dos per tres, pentinant-se i provant-se pentinats durant hores...dutxant-se cada dos per tres i passant-se hores a la dutxa...i hi ha dies que es vol posar la roba d'ahir i ni pentinar-se...ultimamnt sta uns dies d'una manra uns dis d'una altra...tothom m diu que es l'edat, ls hormones...jo moments que tinc llegeixo llibres i intento anar pensant com ajudar-la perque estigui millor...
li encanta llegir llibres, cosir, fer ganxet...i ho fa molts dies moltes estones. Tambe li encanta pintar, dibuixar, fer manualitats, i amb qualsevol, fil, llana, tros de plastic...fa nines i mil coses que s'inventa ella, i fa coses precioses, te una creativitat i una imaginacio i una gracia que es massa !!!
tambe li agrada ecsriure's cartes de les de sempre i mails amb moltes noies i nois de la seva edat i d'altres edats i trucar per telf a amigues !
tothom em diu que deuen ser les hormones, està fent molts canvis a nivell fisic i esta molt gran ! jo crec que son les hormones i altres coses, us parlaré de coses un altra moment .
A vegades va estones a casa d'amigues, ha estat algun cap de setmana sencer a casa d'alguna amiga varies vegades, i ara te ganes d'anar aviat uns dies a casa d'algunes amigues que l'han convidat..
tambe va a vegades a casa d'alguna veina del carrer, que tenen mes o menys la seva edat i els encanta passar estones parlant i parlant !!!
Quan anem a un dels parcs d'aprop de casa, que caminant hi ha varios, i un d'ells es al que anem mes ultimament, s'ho passa molt be !!!!! i sempre intentem portar-les moltes hores a la setmana al parc ! ahir van estar hores a la tarda ( com molts dies ! ) i al vespre vem estar al parc fins les 11 nit , o l'altra dia fins les 10 nit, i despres a casa arribant a sopar ! en aquest parc fins les 11 esta ple de nens i nenes de totes les edats i el dissabte fins les 10 nit  van estar la Julia i la Platja jugant amb 12 nenes , la majoria les coneixien del barri o d'altres dies del parc i van jugar les 12 juntes a jocs de correr , escondite i mil jocs totes juntes durant hores, a les 10 vem marxar pero moltes d'elles encara es van quedar al parc hores.
Ahir fins les 11 vem estar al parc amb elles. Van jugar amb molts nens i nenes a molts jocs tots junts . Quan juguen aixi tants cops tants nens junts, hi ha varies de l'edat de la Julia, algunes mes grans, algunes mes petites i algunes com la Platja, i juguen totes juntes molt be!
tambe algunes estones alguns dies al parc , parla sentada en un banc, hores amb nenes de la seva edat o mes grans i tambe canten cançons de moda i ballen ...
a vegades només vol parlar de cantants famosos, pelis i cançons de moda, pentinats, etc i altres vegades amb algunes altres nenes te converses molt profundes .....
a vegades juga amb nenes força mes petites q ella a que han obert un restaurant i ella es la cuinera...i es feliç aixi !!!!!! i altres vegades només es feliç amb gent de la seva edat o mes grans ! a vegades es feliç mirant estones com dono el pit, i a vegades necessita fer moltes manualitats i moltes coses per sentir-se be!
la platja sempre sempreee esta superfeliç i supercontentaaaa!!!!!!!!!! a vegades observa la Nit, li apropa una joguina que ella no arriba a agafar, m'ajuda a posar-li colonia, a preparar les coses pel seu bany....juga a molts jocs sola, o amb el papa o la mama o la Julia o la bebe...al parc juga a pujar als tobogans, a fer sorra, a mil jocs amb mil nenes de diferents edats...a vegades es cansa de jugar tantes hores amb tantes nenes i vol jugar al parc estones sola, pregunta nil coses a cada moment , i apren coses a cada segon, tot la fa feliç sempre esta feliççççççççççççç!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
li encanta dibuixar, fer plastelina, jugar amb nines , i fer milers de coses !!!!!!!!!!!
aquest dissabte al mati vem anar tots a fer un vol amb els avis  i fa poc van tornar a anar ( ho havien fet fa poc )  al parc amb ells i nosaltres dos i la bebe vem tenir unes hores per parlar coses i tenir una estoneta els tres .
Ultimament per feina del papa, recados, gestions, etc i per fer caminades hores i anar a correr i fer esport ( de tant en tant li encanta ) però tambe per feina, recados, etc....etc..ha estat varis dies que ha marxat al mati ( algun dia a les 9  o abans ) i ha tornat a casa algun dia a les 11 de la nit. La veritat es que en general ens encanta estar els 5 moltes hores junts sempre , però ultimament ens encanta trobar moments de tot ! quan un dia de tant en tant estan amb els avis elles dues i estem ell i jo sols amb la bebe unes hores, ens agrada ! si fos cada dia no !!! pero de tant en tant ens agrada a tots ! quan un dia i uns dies ell marxa al mati i torna a la nit, a mi passar el dia sola amb elles tres, m'encantaaaaa!!!!!!! tot i que hi ha moments que tot es molt dificil,  sobretot quan les dos petites ploren, la gran em parla..hi ha moments de ahhhhhhhhhhhhhhhh que dius , no arribo a tot !!!!!!! pero hi ha hores i hores meravelloses !!!!!!!!!  i m'ajuden estones a plegar i guardar roba mentre cantem cançons, passem hores GENIALS juntes totes !!!!!!!
quan despres hi ha dies que el papi se'n va amb elles dues al parc estones,a comprar, a passejar, a fer recados, etc...i em quedo jo a casa o passejant sola amb la Nit tambe m'encanta !!!! i molts dies hi ha estones aixi !
últimament ens agrada molt estar els 5 junts moltes hores pero tambe buscar combinacions molts dies, estones...
ara, la combinancio d'estar sense la Nit, no m'agrada mai !!!!!!!!!!!!! pren teta tot el dia molts moments i a ella tampoc li agrada gens separar-se de la seva mami ! i a mi no m'agrada gens separar-me d'ella , normal !!!
em separo d'ella només les hores que imparteixo tallers ( quan son on line la tinc a coll molts cops) pero quan son presencials, es queda a fora amb el papi i les germanetes , son poques hores...en general, 2, 3. 4....no més en general...i quan vaig a explicar contes, q en general es 1 hora ....
pero a vegades en alguns tallers el papi me la porta perque plora molt o vol teta, i acabo el taller o el conte amb ella mamant a sobre meu i ella rient i feliç, jo tambe i qui ho veu , tambe !!!!
La Júlia troba a faltar anar al Cau, anava tot el curs cada dissabte a la tarda , al seu grup eren nois i noies de la seva edat i tenien monitors i feien jocs, sortides, excursions, manualitats...ara a l'estiu esta tancat,,,i molts cops hi pensa i explica coses de quan hi anava !sempre explica mil coses a casa i a tothom, es supersociable i superparladora !!!!!!!!!!! la mitjana si no coneix molt parla poc i es força vergonyosa i tomida molts cops, la Julia sempre ha estat molt oberta i de timida res , mai.
Cada una es diferent i cal anar veient a cada moment que necessita cada una i com se sent millor .
I seguir llegint i llegint i formant-nos i aprenent i aprenent...i mirant d'anar ajudant als nostres fills cada dia ..a que entenguin que els hi passa, que volen, gestionin be les seves emocions...etc....
i siguin cada dia mes feliços !!!!!! la bebe estava mamant a sobre meu i vol anar a gatejar, vaig cap alla amb ella , bon dia a tothom !!!!!!!!!!!!!!