sábado, 14 de julio de 2012

Quantes coses!!

Aquests dies cap dels dos tenim cap actuació ni cap taller ni sessió ni curs per impartir ni ...
res de feina aquests dies, però mil coses a fer..
aquests dies hem ordenat uns armaris i unes coses de casa, hem fet compres, papers, recados, gestions, hem portat el cotxe a la revisió del mecanic, hem anat a passar la ITV del cotxe...hem fet mil coses , algunes el papa sol, algunes el papa amb les dos grans i jo he amat hores a passejar amb la Nit i altres , moltes, els 5 junts !
m'encanta estar i fer coses junts els 5 però tambe m'encanta estar hores amb les 3 nenes , jo sola, i també m'encaanta estar hores sola amb la Nit !!! totes les combinacions tenn coses maques!!!!!!!!
ara de la Nit no m'agrada separar-me maaiii, em separo d'ella quan imparteixo tallers, quan faig actuacions..o a vegades estones de tallers,  ho faig amb la nena mamant, a coll, amb bandolera.....
m'encanta estar amb ella !!!!!!!!!!!!! m'encanta passar cada dia moltissiiimes hores amb totes però amb la Nit ara es molt especial, només te 8 mesos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahir a les 10 del mati ja hi havia families a la trobada d'ahir en un parc preciós de la ciutat on vivim (trobada  families homeshoolers) i moltes d'elles es van quedar fins mes tart de les deu nit, tot el dia allà. Nosaltres teniem moltes coses a fer, informar a gent interessada en propers tallers nostres , i mes coses...sen's va fer tart i ja vem dinar a casa , despres de dinar encara teniem coses a fer..però cap a les 4 i pico vem anar cap allà, amb 5 minuts de cotxe o menys ja erem allà al parc i vem estar allà fins les 10 nit !
de les 4 i poc fins les 10, vem estar allà superbé!!! nosaltres vem parlar amb altres pares i mares i vem estar molt be, i també vem estar moltes estones jugant amb la Platja i jo totes les estones pendent de la Nit, que es un tresoret !!! la Júlia va parlar moltes estones, jugar, passejar, ...amb una nena d'uns 10 anys, una altra de 13 i una altra de 15. També va estar parlant , corrent i jugant molt amb unes nenes de  6, 7 i 8 anys..
també va parlar algunes estones amb algunes mares i amb algun pare.  Es sociable, i simpatica i molt parladora i oberta i li encanta parlar amb tothom, tothom tothom !!!! va estar molta estona caminant molt pel parc i parlant amb elles , amb una nena de 15 anys i una altra de 7 anys.
El que m'encanta d'aquuestes trobades es com parlen, juguen, passegen, etc barrejats sempre nens d'edats molt diferents !!!
Això és el que faran quan siguin grans, adults. Jo l'altra dia parlava amb una mare que te 25 anys ( mooolt mes jove que jo, jo tinc 37 vaig cami de 38!) i al cap d'una estona per un altra tema vaig estar molt agust parlant amb una mare que te 47 anys ( 10 anys mes que jo) ...el que no fem ningu dels adults es parlar i fer-nos només amb gent de la nostra edat igual que nosaltres . Parlem, quedem, ens relacionem, ens fem, sopem, sortim, amb gent de diferents edats...
i quan diu un adult: he estat parlant amb una gent, he sortit a prendre algo o a un lloc amb unes amigues...
ningu li diu : quants anys tenien? tenien la teva edad igual igual que tu ??
si l'adult contestés: be, una d'elles 3 anys menys, una altra un any mes, i una altra 5 anys menys, i una altra 10 anys mes...
ningu diria : " uy...aixi no tenen la mateixa edat que tu ...."
en canvi em trobo molts cops que molta gent li diuen quan hem anat hores al parc ( a vegades les porto al parc de les 4 tarda a les 9 o 9 i 30 del vespre ) o quan hem anat a una trobada o quan ha anat a casa una amiga aparlar o jugar o a casa una veina....molta gent li diuen I quants anys tenien les nenes , igual que tu? si diu si, li diuen, molt be ! però si diu, mes petita o mes gran, la gent diuen :
Uis.....aixi no tenia la teva edat..??? com preocupats....
La Platja que te 4 anys moltes estones a les trobades vol jugar amb el papa i prou o amb la mama , i amb cap nen ni nena. I aixi ho fem . I moltes estones juga amb nenes de 4 com ella , altres estones amb nenes o nens mes petits de 2 o 3 anys i moltes hores juga amb nenes de 5, 6 anys i de 7 ..mes grans que ella , avegades ella es la unica de 4 i les altres tenen 6 i 7 anys....
Jo crec que el que es important es que estiguin a gust amb aquells nens, passant una bona estona, feliços....
si son mes grans o mes petits ue importarà !!!!!!!!!
jo quan parlo amb les mares mai estic pendent de si amb la q parlo mes te la mateixa edat igual q jo o no....clar!!!
La Nit fa molts dies q vol caminar, demana ella terra i terra i terra i vol estar dreetaaa tot el dia sino ho demana, plora, s'enfada....
i vol fer molts passets agafada de la ma del papi o mama i a vegades busca cadires, mobles etc x agafar-se a algun lloc...
ja ho va veure la pediatra q fa visites llarguissimes i la va observar estones,,,,,si no li donem de seguida la ma x caminar començar a dir cridant i plorant " naná nanáaaa! " que vol dir " caminar" i quan li dones la ma i li dius vingam riuuuuuuuuuuuu feliç !! i caminaaaaaa sense parar !!!!!!!!!!!!!!
no ens agrada maaaaaaaaaai forçar-les ni presionar-les ni fer-lis fer res q no sigui el moment d'elles, no tenim mai cap pressa en q facin res però tampoc volem prohibir-lis res quan ho volen fer i dir-lis allo tipic de "això encara no toca " " es petita " , " ja tindrà temps " etc....
la Platja amb 11 mesos sense agafar-se mai enlloc ni de cap ma, no caminava, corria i molt i molt be i mai queia i molt segura !!!!!!!!!! i al cap de res sola sense q ningu li hagues ensenyat feia tombarelles i mil coses i mai ha anat a psicomotricitat ni gimnastica ni enlloc a fer cap activitat ni som esportistes els pares ...cada nen es cada nen i duu els seus ritmes amb tot. Ni tots volen caminar a la mateixa edat, no tots llegir a la mateixa edat ni tots restar a la mateixa edat ni.....per mi lo bo ens sembli fort, rapid, dora , tart, lent....es amb cada cosa respectar el ritme de cada nen. La Nit ahir tambe asseguda va voler jugar molt amb sorreta , agafar moltes pedres a la ma i molts pals, mirar.los, tirar-los, passar-los d'una ma a l'altra...tambe agafar fullestes d'arbre del terra i trencar-les a trossets,,,ja diu moltes paraules , repeteix moltes coses que sent a dir....
La Platja puja aqualsevol tobogan , i qualsevol lloc superbe , sola, segura , sense cap por i superagiiiiil , ara aixo si a molts llocs li agrada q estiguem davant mirant-la tota l'estona i nosaltres ens encanta mirar-la , dir-li coses, fer-li fotos....
A la Júlia quan parla, passeja , juga...ja te una altra edad i tambe te un altra caracter q la mitjana i a les trobades  moltes estones vol tenir la seva parcel.la i q no li diguem res, ni la mirem...i moltes estones se'n va a l'altra punta del parc on som els pares...intentem de lluny mirar-la i veure on es i saber si esta be pero deixar-li la parcela q demana...qualsevol cosa ens ho ve a dir..i si ha de marxar mes lluny li demanem q ens ho vingui a dir...
Avui anirem a dinar a casa els avis, que viuen a una hora en cotxe de casa i  encara treballen molts dies tot el dia , però cada setmana algun dia ens anem veient, i ja vem quedar que avui aniriem a dinar i acabat de dinar ens anirem a casa d'uns amics nostres que fa temps feien escola a casa i ja haviem estat vegades a casa d'ells i estarem allà tota la tarda , tenim moltes ganes de veurel's , que ara fa temps que no els veiem i tant ells com nosaltres tenim ganes de veuren's !! avui pot ser un dissabte molt maco !! ahir quan sortiem de la trobada , la Júlia ens va dir : " mama, quin divendres mes maco, que be m'ho he passat i que be m'ho passo sempre a totes les trobades siguin divendres o soguin el dia que siguin . No voldré anar a cole, si algun cop he tingut dubtes ho tinc clarissim, vull seguir fent homeschooling el curs que ve i mes cursos . Vull seguir veient tota aquesta gent i totes aquestes amigues,  de les trobades, molts mes divendres i dies a l'estiu i durant el curs !!!".
Una camina, l'altra arriba a conclusions de la seva vida, nosaltres no parem de fer coses sempre.....
quantes coses!!!!!!!!!!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario