martes, 24 de julio de 2012

Aquesta nit tornarem a Catalunya!

Ahir a la nit, vaig fer durant 2 hores un taller de cicles femenins. M'encanta impartir aquests tallers !
encara estem a l'Aragó però aquesta nit ja tornem a Catalunya, que encara que ens encanta viatjar, passae dies a diferents llocs ...ens estimem molt Catalunya i ens sap moltissim greu el q anem sabent dels incendis a Catalunya! quina penaaaaa!!!!!!!!!
Ahir de les 12 a la 1 del migdia vaig anar per diferents carrers del poble amb la mitjana amb bici , i la peque a coll, la mitjana s'ho va passar superbe i q rapid s'aparta quan ve un cotxe i quins reflexes te!!!!
i que rapid i be reacciona amb tot i que feliç es!!!
Ahir el papi va treballar durant el dia unes 8 hores i la peque , que te 9 meses super recent fets es va passar estones dient "papaaaa" i que contenta quan el va veure arribar ! Avui el paspi ha marxat a treballar a les 9 i a les 10 i 30 ja havia tornat ! i ens hem anat els 5 a comprar, al parc, i a passejar pel poble i elles dues amb les bicis per tot el poble!
ara el papi ha tornat a marxar, son les 3 , i a la tarda o vespre marxarem i anirem cap a casa, cap a Catalunya.
Aqui a part d'anar en bici pels carrers, anar al parc....volen jugar dintre la casa hores pero com aqui no tenen joguines, visca la creativitat !!! s'ho inventen tot!!! jugar amb pinces de la roba a que fan trens i mil coses...pintar ampolles d'aigua buides...fer manualitats amb qualsevol paper de llibreta meva, etc etc,,,,,
son nenes q sempre tenen molta imaginació i son molt creatives però m'estic donant compte q mes del q jo pensava, son una meravellaaa !!!!!!!!
cada dia aprenc mes estant amb elles i cada dia em deixen mes parada amb milers de coses !!!
ahir a la nit sopant la mitjana va preguntar perque tenim el nas enmig dels ulls.....
doncs...li vaig dir jo- ho tenim aixi....però no sabem a altres planetes si ho tenen aixi o no...
és el q em va venir al cap de contestar!
el papi  ( matemàtic ell jiji) li va dir
les orelles q son 2 estan mes a fora, els ulls q son dos estan mes a fora ..i..el nas q es 1 enmig, la boca q es una enmig....
el melic q es un al mig.....els braços q son dos fora .....
llavors la nena va anar mirant-se ella mirant-nos a nosaltres ...crec q pensava en tot plegat i mentalment deuria anar pensant i traient conclusions i comptant ulls seus i de tots...
de cop , pensant en el q jo li havia contestat va dir
q vol dir altres planetes, com es diu el nostre planeta....
era taart q estava mig adormida al llit i encara anava preguntant coses dels planetes...
i de mil coses.....
continuament pregunta mil coses o a vegades esta un o dos o tres dies que sembla que pregunta poc..i l'endemà vingaaa a fer mil preguntes!!! clar, que si, això que vagi preguntant un dia res, un altra molt....al seu ritme, m'encanta !!!!!!! no fa quaderns ni fitxes ni llibre de vacances ni.....però apren sempre moltissim , ja que tot el que pregunta se li va contestant sempre ! i sobretot aprèn i te clar , q no patim per si apren poc o molt i q confiem en ella i va creixent amb molta seguretat amb ella mateixa, i això es molt important !
I tenir la imaginació o creativitat que tenen també !!!!!!!!!!!
La Júlia ahir va anar 1 hora i 30 min a la tarda ella sola a la biblioteca del poble , és un poble petit i si li venia de gust anar ella sola li vaig dir q vale , la veritat es que aquests dies que he passejat hores amb elles per diferents carrers del  poble, m'he donat compte que la gran s'orienta mooolt be, mes q temps enrere i mes del q jo ara pensava....
van avançant sempre amb moltes coses i em van sorprenent a cada moment....
aquests dies també han mirat dibuixos i pelis i videos per l'ordinador i hi ha una cançó que els encaaanta i aquests dies han mirat el video molts dies , els encanta aquesta cançó i els fa molt riure perque diu molts noms com Luisa q son de dones del poble on estem i els hi fa gràcia ! la canço es diu " yo tengo mi pom pon " ! ara us la posaré aqui al blog !
i avui tornem a casa , a Catalunya !!!!!!!!!!!!!!!

1 comentario:

  1. Em sembla q no es diu " Pom Pom " aixi es com li diuen les nenes...es diu " yo me llamo Maria " . Us ho posaré aqui al blog i ja ho veureu !!

    ResponderEliminar