martes, 5 de junio de 2012

Son les 4 de la nit !

Son les 4 nit, no puc dormir,ja que em fa molt mal un pit, ja em va passar fa mesosi crec que deu ser el mateix ,una mastitis...
a casa dormen els 4 de casa però jo no puc dormir, m'hi he posat varis cops aigua calenta, i vaig buscant per casa una cosa d'homeopatia que anava be, però no ho trobo...
De tant en tant demana ( a la seva manera) per mamar la bebe d casa i llavors després stic ms be però una mastitis fa molt mal ! la bebé de casa t 7 mesos i ara de fa poc a pren fruita, verdura, hamburguesa, pa, galetes, sopes..etc però pica de la taula quan mengem el que li ve de gust , el dia que li ve de gust picar, però el que pren sempre, cada dia,  tot el dia i tota la nit continuament , és pit !
i m'encanta donar-li pit perque se que es el millor en tots els aspectes , per ella !
Ara, com no dormo, he estat mirant blogs de families que fan escola a casa ( també es diu homescholing) i moltes families que fan aqusta opció tenen blog i expliquenmoltes coses..
i de tant n tant a vegades miro algun blog...
i he vist en un d'ells, que parlen de que avui ha sortit per TV3 a l tele, en un programa,que parlaven d'aquesta opció, del homescholling. ( o escola a casa, educació a casa...te molts noms !!).
En aquest blog hi havia un enllaç al programa de la tele d'avui, del reportatge, i l'he estat mirant ara.
Estava molt bé! m'ha agradat força!!!
ja fa temps que per la tele ( difrents cadenes) i per radios fan sovint programes per parlar d'aqusta opció.
En el programa d'avui parlaven i sortien dues families que coneixem personalment , una tenen 3 fills, dues nenes i un nen i l'altra tenen dos nois.
M'ha agradat molt tot el que explicaven els pares, les imatges que es veien ...tot ! que maco quan es veien les nenes cuidant l'hort de casa seva, amb les gallines de casa seva...gronxant-se i jugant als jardins de casa seva..etc...
també m'ha encantat quan sortien amb la au-pair !!
tenen a casa seva vivint amb ells , una noia au -pair anglesa . Ultimament conec moltissimes families que tenen au-pair, i tothom em diu que estan contentissims de tenir au-pair !
Nosaltres no en tenim, però veig molt be les families que en tenen !!!
una au-pair es una noia d'un altra pais que ve per un temps a casa teva i tens una habitació per ella i menja a casa i dorm i viu a casa teva uns mesos, un any...un temps...
aquell temps parla amb anglès ( o francès...la llengua seva ) a casa tot el dia...i els nens d casa van aprenent aquell idioma d'anar-la sentint parlar.
També pel que m'han explicat moltes families, ajuden en coses d la casa unes estones al dia i també juguen, expliquen contes, canten cançons, etc als nens de la casa unes hores al dia o a la setmana.
Aquesta au pair que es veia en el programa, està cada matí 4 hores per les nenes i el nen, els ensenya anglès, fa jocs i activitats amb ells, els vigila i cuida, etc..i aquelles hores els pares estan treballant els dos,i la resta del dia treballa el pare amb horaris flexibles i la mare la resta dl dia a no treballa i ja stà per els fills.Fent escola a casa cada familia s'organitza com pot, com elegeix, com li sembla millor a cada moment, i cada familia s'organitza diferent. El que està clar es que sempre ha d'haver un adult pels nens i clar, mai han d'estar sols. I sempre hi ha un adult per ells , clar! m'ha agradat el que deien els nens, el que deien els pares, i també el que deia l'au-pair d'aquella casa ! es veien els nens tots molt contents i molt be i es veia molt bé,m'ha agradat ! ho he vist a l'enllaç que ha posat una mare al seu blog, ho he vist per l'ordinador , ja que com sabeu, no tenim tele ( com moltes altres families avui en dia, que eduquem sense tele per elecció).




No hay comentarios:

Publicar un comentario