lunes, 25 de junio de 2012

L'unschooling, és un sistema ?

He rebut varios missatges de diferents persones que van llegint el meu blog...i també comentaris pel blog ...
un d'ells, de la Yvonne L. una mare que també fa unschooling amb els seus fills, em deia que : "l'Unschooling no és un sistema que funcioni bé, sinó la manera natural d'aprendre".
En una de les meves entrades al blog jo vaig dir , dintre d'un context on crec que s'entenia be el que volia transmtre, que l'unschooling és un sistema que funciona bé.
Parlava d'un sistema , volent dir, una manera, una opció...jo també he llegit molts articles sobre Led weaning i a molts llocs diuen " el sistema de triturar els aliments al bebè tal i qual i el sistema Led weaning...tal.." i diuen sistema! i el Led weaning és lo natural !
jo he llegit molts articles, blogs...ara no tinc temps de res prò temps enrere, entre que tnia mes temps i q llegeixo molt rapid i m'encanta llegir, doncs..zas ! en poques stones llegia mooolt....i havia llegit molt sobre Montessori, Wild., Steiner..etc etc ......i molts articles, blogs, etc etc sobre unscholing i últimament he anat llegint mes coses sobre unscholing i us vull comentar alguna cosa..
si mireu la pàgina
www.bebesymas.com/unschooling
veureu que hi ha un tros interessant per llegir !!!! on diu...
"El unschooling como SISTEMA DE ENSEÑANZA tiene grandes ventajas....
Uissss!  fan servir també la paraula " sistema " !! però és que parlant d'unschooling la paraula " sistema" surt a molts llocs !!
jo no sento que estigui expresat malament ....
és com si diem, hi ha diferents sistemes ( és a dir : maneres...) perquè els nens s'adormin..
- El sistema Estivill ( que un dia us en parlaré, jo no hi estic geeeeeeeeeens d'acord..)
- un sistema que consisteix amb una cartulina penjada amb els 7 dies i cada dia abans d'anar a dormir enganxen un gomet al dia i....etc
- blablabla........
- quan el nen te son i li v de gust i ho vol, agafar-lo i dormir-lo a coll a petons, o abraçant-lo o cantant-li cançons...o que s'adormi prenent teta...
tot son sistemes, o sigui maneres ...per mi la bona és aquesta última però per una altra mare serà millor tenir una hora fixe de posar-los al llit que esperar a que el nen tingui son...
tot son fórmules, maneres, vies, camins, i se'm passen pel cap mil paraules mes...és maca la de maneres, la de camins...vies, també...però avui en dia es fa servir molt " sistema" ! però a molts llocs ho fan servir com volent dir " maneres"..això volia dir jo..
també hi ha una altra pàgina ( i hi ha moltes més) on parlen del sistema de l'unschooling...
madalen.wordpress.com/category/unschooling
Tothom s'expresa a la seva manera , però....
John Taylor Gatto, parla del unschooling com "Aprendizaje abierto"
Ron Miller , com : Educación holística y aprendizaje orgánico
Wendy Priesnitz , com : aprndizaje vital.
Molta gent, de l'unschooling n diuen : aprendizaje natural, aprendizaje autónomo, aprendizaje que sale de dentro, no dirigido, informal, que se vive, debido a la propia voluntad de aprender, sin que te lo dirijan desde fuera...etc etccccc.......
quan jo vaig dir que funciona be em referia a que els nens realment si aprenen i sobretot que gaudeixen aprenent i son feliços!!
i no es planten amb 20 anys dormint tot el dia i sense saber ni llgir ni fer res ! com podria pensar gent...gent que no ha llegit molt sobre unschooling ni te veins, amics, familiars, etc que ho fan..
La meva filla mitjana d 4 anys, ahir em diu : Quin número de la porteria es on viu tal nena del barri que coneixem molt....
li dic jo, el 24, un 2 i un 4.
ella diu: ah !!!!!
l'endemà diu , com era mama.....on viu la tal...
dic jo...24 !
- ah si ! ( diu ella) i pregunta....29 es un 2 i un 9...
- molt be, si! li dic jo.
Cada dia passen mil coses tipus així!!
perquè amb l'unschooling els nens fan constantment

No hay comentarios:

Publicar un comentario