jueves, 21 de junio de 2012

Continuació Unschooling.

He rebut varios missatges privats de difrents persones que em demanen que els expliqui més coses de Unschooling , ja que ho troben molt interessant !
Ara que la peque dorm i el papi i les dues grans son al parc a jugar als tobogans amb nens una estona, vull aprofitar aquesta stona fins que tornin per fer moltes coses, i després ja estaré per elles quan tornin...no tinc mai gaires moments ...però us acabo de posar un video molt molt molt interessant de Sandra Dood ! qui ha llegit i s'ha interessat i coneix molt el sistema de Unschooling, coneix la Sandra Dood ! i qui no coneix el Unschooling prò te interès en aprendre sobre això, estarà molt be que vegi videos de la Sandra Dood !! aixi que us acabo de posar un video que m'encanta ! i la Sandra Dood parla del unschooling !!!!
Està en anglès, jo no sóc cap experta en anglès, vaig estudiar molts anys anglès però no és que en sàpiga molt...però ho he entès bé tot el que diu en el video ! ara, crec , que hi ha un video que surt traduit al castellà, ho miraré per posar-lo aqui al blog avui o un altra dia !
Una cosa important, qui fa unschooling ha de tenir una gran confiança en els seus fills .
Si pateixes per si els quedaran coses per aprendre, si no aprendran el que creus que toca per l'edat, si no farà el mateix que les nenes de ls veines o filles d'amigues o...
si creus que passaran molts dies que no preguntarà res ni tindrà interès en res ni voldrà fer res i que passarà...
si tens moltes pors i insguretats, millor no fer unschooling.
SI no tens pors, i confies en ells, jo crec que és un sistema que Si Funciona ! funciona vol dir, que els nens son molt feliços !!!! son nens feliços, que  riuen molt, s'entenen amb ells mateixos , tenen seguretat en ells mateixos,son sociables, respectuosos, amables, estimen i s'estimen a ells mateixos...i mil coses més importantissimes a la vida !!!!!!!!!!!!!
i si, aprenen a pintar, retallar, llegir, escriure, sumar, restar i també milers de coses més !!!! i tant , clar que si !!!
La Platja, de 4 anys fets de fa poquissim, pinta sense sortir-se de la ratlla molt be, dibuixa molt be, retalla perfecte.... etc i .tot això mai li ha ensenyat ningú !!!!!!!!!!!!!! mai li hem dit " anem a fer això, o fes això ..." ni mai li hem ensenyat a fer-ho ni mai ens ha demanat que li ensenyessim a fer. Mentre cantava, donava dinar a les nines, jugava...etc s'anava fixant en com retallava jo quan retallava alguna cosa, per exemple. Tot i que jo no li deia mai : " Fixat-hi " ni ella em deia : " m'hi estic fixant " ...
son nens que encara que sembli que no, sempreeee estàn fixant-se en moltes coses i aprenen sempre. No sl's mana el que han de fer i alshores ells , son lliures i al sentir-se lliures, les coses que en aquell moment els interessen, s'hi fixen molt i un dia de cop..zas !!! sols, ho fan i superbé!!!!!!!! i molts cops, sense ni mai haver-lis ensenyatni un sol cop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Espero que us agradi el video que us he posat a l'entrada anterior d'aquest blog !!!!! el video en el qu la Sandra D. ens parla de Unschooling ! un dia us parlaré jo més de tot això !!! espero que us agradi el video ! unes amigues meves diuen que els encanta llegir i aprendre coses amb aquest blog meu, doncs a mi m'encanta tenir-lo perque m'encanta escriure, però amb això que m'han dit, encara m'agrada més ara tenir el blog !!!!!




No hay comentarios:

Publicar un comentario