miércoles, 30 de mayo de 2012

Pepa

Desde fa teeemps no tenim tele, però les nenes si miren videos i també a vegades pelis i dibuixos a l'ordinador..
també si estàn a casa la iaia i el padrí o a casa els avis o cases d'amistats i tenen allà la tele posada o elles ho demann i els hi posen, la miren clar..i ens està be pero..
però a casa es viu molt be sense tele! fa molt temps per mil coses no via clar tenir tele, però en teniem..un dia es va espatllar i jo vaig dir :" Ara ja s'ha acabat, no l'arreglarem, yuhuuuuu sense teleeeee bieeeennnn !!!!!"
i desde aquell dia no tenim tele, i se de moooltes familiess  i  cada cop més q els encanta q els sus fills creixin se nse tele!!!!!!! jo estic molt convençuda perque no hi ha sempre soroll d fondo, ens escoltem tots més i es fan moltes altres coses com passejar , fer manualitats , escoltar música, jugar,pensar, reflexionar, dibuixar,parlar, etc etc...o escoltar el silenci !!!!!!!
ara, molts dies la mitjana si vol mirar dibuixos per l'ordinador, no es el q facin quan els facin sino quan ls vol i el q ella demana veure..
i la majoria de cops si va be si la deixem. Ultimament demana molt veure uns dibuixos q es diuen "La Pepa".
Ahir estava callada, pensant, després d'haver-los vist una estoneta..i de cop em va dir
mama, com s'escriu Pepa?
comença amb la P de Platja oi ?
li vaig dir q siiiiiii !!!!! i després li vaig dir que després va una E i com sona..després un altra cop la p...i després la a i com sona .
Ah si ! la A ja se quina es , em va dir ella! perque Platja acaba amb la A i te una altra a al principi !
al cap d'una mica , encara estavem parlant de com sonen lletres, lo dic :
vols q escrivim Pepa a l'ordinador, en un full, en una pissarra de casa...en uns vidres de casa amb retoladors especials de pintar vidres, q posem Pepa a la necera amb lletres q s'imanten, que ....
i ella em diu...
nooooooooooooono cal res de tot això !!!!!!!!! ja ho he entès, una P una E una P i una A , PEPA !
ja ho he entès molt bé ! i se'n va cantant contenta a jugar !!!!!!!!!
quan un dia vulgui ja ho escriurem en fulls, pissarres, etc...
a vegades quan li ve de gust juguem a escriure coses amb pals a la sorra del parc, o a escriure a l'aire aixecant la ma amunt ( ho heu provat..es divertidissim ! quan vaig estudiar a l'institut del teatre ens van ensenyar mil jocs i activitats diferents d'escriure aixi a l'aire!!!! i son bonissims per mil coses!)
també a vgades quan li ve de gust juguem a escriure coses jo al seu braç ( com si fos amb un boli magic imaginari, fent veure q fem les lletres sense fer-les..) ella a la meva cara, jo a la seva esquena....
aiss quan comencem amb l'esquena sempre acabem fent massatges i pessigolles !!!!!!!!!
      

No hay comentarios:

Publicar un comentario