Follow by Email

jueves, 9 de febrero de 2012

Més coses que han fet ...

_ L'altra dia la Júlia em va preguntar quantes dents i queixals tenim i coses de la boca ,
i vem mirar ella i jo un llibre que tenim a casa que es diu : " El cuerpo humano " i vem llegir varies coses interessants ! van haver paraules que no entenia i li vaig explicar que volia dir i li vaig dir que ara busqués les paraules al diccionari i a casa tenim varios diccionaris i ja li vaig ensenyar fa temps a buscar paraules al diccionari , però ara la vaig ajudar a buscar les paraules que no entenia d'aquest llibre . A casa tenim també diccionari de sinónims , etc i vem estar mirant juntes tots els diccionaris que tenim.
_ L'altra dia la Júlia em va dir que en una botiga fan el 30% amb una roba , i que això quant és. Li vaig explicar com calcular els tants per cent , de la manera de multiplicar i dividir i fent fraccions i després el papa li va ensenyar d'una altra manera diferent , perque aprengués diferents maneres de fer -ho. I ha estat dies que ha buscat publicitats de la bustia de casa i ha mirat on sortia coses de tants per cents i ha volgut calcular quin descompte es feia, de quants diners era aquell descompte, etc..
- La Platja hi ha una cosa desde fa temps qu li encaaantaaaa! sabeu quina? rentar plats !!!! és la nena més feliç del mon rentant plats !!!!!!! molts cops per diferents motius li diem que no pot ser i s'enfada molt, aixi qu sempre que veiem per l'hora i tot que pot ser li diem qu vale ! ara que fa fred amb la calefacció a casa posada bn forta i l'aigua ben calenteta , s'ho passa bomba , ja veureu les fotos i els deixa netissims, però abans de rentar-los, juga molt amb l'aigua ! també li encanta parar taula, ajudar amb el que pogui a fer el dinar o sopar i fixar-se molt en com fa el dinar o el sopar el papa o la mama.
_També  la Platja es fixa molt en com estàn escrites les coses en el sabó del bany ( on posa " Jabón " ) o les etiquetes de l'aigua d'ampolla o els sucs comprats , etc...també li encanta veure pelis d video , a casa en tenim moooltes i moltes de Disney molt maques, segueix molt be la peli, i després et sap explicar tot amb detalls..també a la Platja ( 3 anys )
_ jo sempre li h deixat que retallés i ha tingut a ma fulls i tisores, jo he estat al costat seu mirant-la a prop, prò mai li he dit que retallés ni com ho havia de fer, ho ha fet quan ha volgut i mai ha demanat com ho faig i pr tant mai li he explicat prque crec que és bo xplicar-ho quan t'ho demanen, i sinó no, i sempre ha anat fent molt be, però ara retalla moooooooolt beeeeeeee, inclús coses petites amb formes dificils...també a la farmacia de prop de casa, un supermercat del barri, i altres llocs, a vegades els donen fulls per pintar , en plan per " colorear " i que ja està el dibuix fet, doncs mai a la vida li he dit que no es sortis de la ratlla ni comho havia de fer i sempre ha anat fent però ara pinta moooooooooooooooolt beeee i no se surt mai GENS de la ratlla i ho pinta super ben pintat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! també pinta per dintre dibuixos que li fa la Júlia perque ella els pinti !!!!!!!!!!!!!!!!!
també els Reis els van portar una llitera preciosa, els hi feia molta il.lusió a les dos !!!! algun dia hi volia dormir( a sota ella,la gran a dalt ) i algun dia volia dormir al llit nostre com havia fet fins ara o a un llit enganxat al nostre dins el mateix cuarto. Ara ja fa dies que dorm allà a la llitera molt convnçuda , ho vol ella aixi, però sap que si a mitja nit vol venir pot venir, clar !
avui ha volgut comprar unes tirites del Mickey Mouse, li hem explicat que ja tenim tirites a casa i no calia....i que no ho comprariem, ha dit que ho volia, però que vale que ho deixessim a l'estanteria del supermercat, m'ha sabut greu perque ara fa molts dies que no li comprem res...i li hem dit que al final ho compravem ! ha estat contenta ! i a casa ha dit que ho volia pr jugar amb els ninos , li hem dit que vale, i s'ha posat a posar tirites als ninos, un a un braç. l'altra a una cama...aleshores ha volgut com molts dies, jugar amb mi unes estones a metges, jo era el metge i ella venia a portar un fill seu ( que potser era ...un hipopotam...jejjej) malalt!! ( també moltes estones juga a això amb el papa !) llavors jo li deia : " ui, te una tirita al braç dret!!", o amb un altra nino : " ui te una tirita al braç esquerra..." etc..al cap 'una estona em deia ella : " tal nino te la tirita a la cama esquerra ".....sense adonar-se i jugant i rient i sense haver-ho programat, clar, ha après dreta i esquerra !!!!!
li encanta jugar a metges i jugar amb xarops de costipats de casa , buits, acabats ( de coses naturals i herbes) i donar xarops als ninos...li encanta ser ella el metge i jo qui porto el nino, i a l'inrebès, i inventar histories divertides, malalties, fer diferents veus....quins farts de riure es fa , quantes veus difrents  fa ella, i que graciosa és !!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario