sábado, 11 de febrero de 2012

Got de caramels, el papi doctor, caixa de coses pel cabell,,,

A casa tenim un got força gran ple de caramels, i quan ve algú ( si ens en recordem, jijiji...) li oferim caramels i de tant en tant quan ens ve de gust en mengem nosaltres. N'hi ha maduixa, pera, llimona, de tot...
l'altra dia la Platja em va dir: " mama, juguem amb el got de caramels! jo vaig a comprar caramels i tu ets la de que em vens i em cobres " i vem estar estones jugant, ara ella era la botiguera i ara ho era jo...feiem diferents veus, ens passaven difrents coses...i ara volia ella 5 caramels, posavem sobre la taula de la cuina ( on estavem ) tot de caramels i d'allà n'apartavem 5 que eren els que volia..
a part de passar-s'ho be, veure que és important per nosaltres i si proposa un joc i ens diu de jugar amb ella , ho fem, sentir-se bé , passar-ho be i riure molt, i passar jo amb ella una estona mravellosa, va aprendre molt molt , cada vegada li era més facil agafar ràpid, ara tants caramels, ara no, veure quan agafava més dels qu havia d'agafar, veure quants n'havia d treure perque quedessin tants...etc ...
Ara desde aquella dia, molts dies juga amb mi amb el got de caramels, m'ho demana ella ! i ens ho passem super be les dues, no només ella !!!!
a mi m'encanta jugar amb ella !!!
De " el papi doctor " us volia explicar que ja fa dies, que la Platja moltes estones i molts dies, vol que el papi jugui a que és un doctor i ella li porta ninos, i li diu: " cura ara a aquest " i el papi " parla " amb el nino i li du : que et passa nino? i fent una altra veu, representa que contesta el nino i l nino diu : " em fa mal el coll " ( pr exmple, cada vegada i amb cada nino, una cosa diferent !! ) llavors el papi li diu al nino que ha de fer per no tnir mal de coll, no cridar tant fort, prendre una mica de mel...diem coses que ens semblen, a nosaltres, perque clar metges no som, però per exemple si un nino t febre i stà molt costipat li diem que no surti al carrer de moment, que el proper cop que surti s'abrigui bé....coses, que per nosaltres son de sntit comú, però ella escolta i vol afegir coses, i dir coses, i li va molt bé!!!! a part , riu i riu, s'ho passa molt bé, ella quan " porta un altra nino a visitar " ara ella és una altra mama diferent de la d'abans i fa una altra veu...
amb aquests jocs, va fent diferents veus, gesticulant molt..i va aprenent i creixent amb moltes coses !
de la caixa de coses pel cabell, us volia dir que tenim una caixa plena de clips, diademes i coses pel cabell, al mati sempre es pentinen, però durant el dia , hi ha dies que tenen molts moments, ara la Júlia, ara la Platja, ara lesdues alhora..que es van provant diferents pentinats, amb diferents clips i diademes i coses d'aquella caixa...a vegades volen que les ajudi, a vegades que només les miri i a vegades ni això, però que vagi anant pr anar veient els resultats ( com els hi van quedant els pentinats ) a vegades es miren a un mirall i a vegades volen fer sense mirar-se i mirar-se un cop fet ...
l'altra dia la Platja es va passar estones remenant, treient coses, mirant-les, guardant-les, de la caixa aquesta..al cap d'estona em diu : " puc fer aquella diadema i el clip blau, o aquella altra diadema i el clip vermell, o ......." i jo li vaig dir : " si, pots fer moltes combinacions ! " i em va fer que si amb el cap i l'endemà em va dir :
_ " Anem a jugar amb la caixa aquella a fer combinacions ! "
per tenir tres anys cada vgada te més vocabulari i a vegades diu frases i paraules que sembla més gran ! però quan veus les ganes que te encara de jugar i jugar i jugar tot el dia , de que li fem tonteries per fer-la riure, que l'agafem a coll a vegades, que la dormim a coll alguna nit, etc a tothom li quedaria clar que només te 3 anys!! però a vegades per les frases que diu, lo be que entèn totes les coses, lo ràpid que fa puzzles de moltes peces, etc..i tant alta i gran que s'està fent...sembla més gran !

No hay comentarios:

Publicar un comentario