sábado, 11 de febrero de 2012

Continuació de l'entrada anterior..

Ara el papi i la Platja i la Júlia no hi son a casa i la bebé dorm, aixi que ara tinc un moment i aprofito per escriure. Escriure , de sempre, m'encaaaanta, m'apassiona, em fa sentir viva, feliç, em relaxa, em fa connectar amb mi mateixa....etc...
Doncs com us deia abans , crec que és importantissim per un nen, passar moltissiiiimeees hores jugant i jugant i jugant i jugaaaanttt .
Un bebé necessita succionar, necessita braços....i un nen necessita a part de moltes altres coses, moltes hores sempre de joc.
Per expriències meves i d'amistats, i de molta gent que conec i d'altra gent ....fa anys i aaaanys que tinc clarissim que és molt important que els nens juguin i juguin MOLT. Però a part, ara ho vaig deixar parat un temps,  però ho puc reprendre quan vulgui i pogui , i més endavant hi tornaré, però la carrera que estic fent a la universitat ( psicologia) em va fer veure clar amb totes les assignatures que porto fetes , que Si és tant important com jo creia, que els nens han de jugar! jugar te moltissims moltissims benficis pels nens i nenes , un dia més endavant m'agradarà parlar-vos de tot això, de com ho veig jo, de que crec, etc...
també m'agrada molt llegir i també he tret la conclusió mil cops amb molts llibres, de que jugar és molt molt important i que mai és passar l'estona, mai porta només a que estiguin entretinguts , a que facin alguna cosa o a que aixi deixin cosir, fregar, fer uns papers, parlar per telf , etc als adults ...els nens no han de jugar per fer alguna cosa, perque algo han de fer, perque aixi deixen fer coses als adults....
Lo normal, lo natural, es que els nens vulguin jugar i demanin i vulguin jugar sempre, continuament ! ho volen i ho demanen perque ho necessiten, és bonissim per ells, per mil coses i molt beneficiós per moltissimes coses, és molt molt positiu !
Es la manera que tenen d'entendre el món, d'entendre's a ells mateixos amb coses, d'aprendre milions de coses de tot tipus, de....( uissss ara diria tantissimes coses que m'allargaria molt ,massa ! ) i a més, clar, s'ho passen be i es divertit !
l'altra dia una mare em va dir : " Es que la meva filla si la deixessis i li permetessis , jugaria tot el dia, mai es cansaria de jugar ! " o crec que és normal , que és natural, que ho volen i no se'n cansarien perque ho necessiten, crec que la infancia és una etapa en la que cal molt i molt de joc.
Jo crec que és bo permetrel's-hi que juguin i juguin i juguin !!!!! és bo ser conscients de la importància del joc !
crec que és natural voler jugar a la infancia i és natural, és sà, és bo...i perque hi ha nens que no tenen ganes de jugar , si és natural jugar ? i que passa amb un nen que mai ha jugat o ha jugat sempre poc...? vosaltres qu en penseu ,coneixeu casos ? un altra dia m'encantarà seguir parlant de tot això !!! ara us explico que més vem fer ahir, ahir a la tarda vem anar a una escola de la nostra ciutat , que tenim molts amics que porten els nens a aquesta escola .  Vam anar a aqusta escola perque feien un acte com una cerimonia, recordatori,,us explico...fa pocs dies es va morir un noi que coneixiem,  pare d'aquesta escola, va ser de cop, un atac de cor !! !!! aquesta familia els coneixiem de fa temps , eren un pare, una mare i dues nenes, una de 10 anys i una altra de 5. Haviem anat a la festa d'aniversari de la nena gran fa temps, haviem estat a casa d'ells varies vegades, vivien en una masia preciosa i aquest estiu vem estar un parell de cops varios dies tots a casa d'ells. Les nostres nenes ( la nostra bebe encara no havia nascut ) i les seves dues, jugaven be juntes hores i hores a moltes coses, i amb ells nosaltres hi parlavem moltes hores. Resulta que dos dies abans de que es moris ens vem veure amb la mare i les nenes , el pare estava treballant i vem estar parlant estona i ningú ens pensavm que al cap de 2 dies havia de passar això...
Ens va saber molt greu i ens sap molt greu i a casa en parlem molt ...
Ahir tarda feien en aquesta escola un acte en record d'ell i vem anar-hi , ja vem quedar fa dies que aniriem.
Es donaven  recordatoris, es cantaven cançons, es va plantar una olivera al pati...etc quan tot va acabar , moltes families es van quedar fins tart parlant allà als patis de l'escola, nosaltres vem estar allà fins tart i les nostres nenes van estar molt be parlant , corrent i jugant estones per allà als patis amb nens i nenes . La Júlia va estar estones parlant, escoltant , abraçant  ( quines abraçades feia la Júlia , i es feien les dues,  més sinceres i maques ! ) i fent costat a la nena gran d'aquesta familia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario