jueves, 19 de enero de 2012

El cançoner.

A mi m'encanta cantar cançons i aprendre cançons...i a la gran i la mitjana també els hi encanta cantar i cantar ...i desd fa un temps també li encanta cantar al papi de casa !
fa dies que m'agrada molt cantar la canço de " Viatge a Itaca " , és molt maca !
molts dies el papi no hi és en tot el mati o en tota la tarda o tot el dia, prque va a llocs a fer tallers i sessions de mates per nens i nens i pares , sempre amb materials, amb jocs, i molt divertit ! més endavant anirem tots junts als llocs però ara la Nit és petita i quasi sempre va ell sol, prque a més moltes vegades va a pobles i ciutats lluny de casa i ella que vol estar tot el dia menjant o sigui tot el dia enganxada al pit, anar en cotxe a llocs lluny molt sovint es complicat....
jo ara estic de baixa de maternitat pero més endavant tornaré a anar a llocs a explicar contes, a centres civics, escoles, llars d'infants, festes de pobles i ciutats, escoles d'educació especial, biblioteques, etc etc
ja fa molts anys que faig aquesta feina i m'encanta i en gneral sempre hem anat tots junts i ens encanta viatjar junts amunt i avall i conèixer pobles i ciutats, conèixer llocs i gent i aprendre coses anant d'aqui cap allà ...
a part d'anar per tot Catalunya he anat a explicar contes varies vegades a Valencia, França, Andorra, Aragó, etc...
i varies vegades hem passat dies fora , al tenir que estar jo dies en una ciutat lluny de casa , explicant contes.
Hem estat a bungalows de campings, a hotels , a cases que ens les han llogat per aquella setmana o aquells dies , etc...jo vaig començar en serio ( no un dia de tant en tant, sinó en serio, dedicant-me  a això ) a treballar d'explicar contes quan la nostra nena gran tenia 1 any  ( un )aprox i ara te 11 anys ( onze) i tant de bo dintre d'onze anys encara expliqui contes a llocs, m'encanta !!!!!!!
El papi de casa desde fa anys i anys i anys i anys.......ja no se quants, moltissiiiiiimmmmssss...ha donat classes de reforç de mates, a alumnes de primaria, ESo, Batxillerats i a moooooolts alumnes universitaris.
Fa temps va començar a fer-ho per primaria a base de jocs i maneres divertides i a fer moltisssimes classes de reforç de mates per universitaris .( la majoria adults que ara d grans han volgut estudiar a la universitat ) I també a fer tallers per nens ,  i per pares i nens,per aprendre mates passant-ho be, a diferents llocs.
I ara ja fa temps, que segueix fent reforç a universitaris i es dedica a fer molts tallers i moltes sessions de mates per nens i nenes i per nois i noies , a vegades sols, a vegades amb pares...aprenen mates amb materials passant-ho be ! tambe a base de jocs, etc..
i ja fa temps q fa molts tallers per grups de families interessades , anant a  difrents llocs,  també el criden d'escoles,  va a biblioteques, i molts mes llocs !!!!!!! també fa formació per professorat d'escoles, per pares, etc fa conferencies, etc anant a molts llocs i li encanta treballar d'això ! va anant per molts llocs de Catalunya però mes endavant anirà per llocs de fora Catalunya , que ja li estan demanant molts llocs i en te moltes ganes !!!
nosaltres haviem anat amb ell a tallers de mates que havia fet a sales de  biblioteques, parcs a l'aire lliure, etc etc però l'ultim temps d'aquest últim embaràs i desde q ha nascut la Nit, avui fa 3 mesos, gairebé sempre sempre, ell sol a fer els seus tallers, més endavant tornarem a anar tots junts !!!!!
Doncs com us deia al principi d'escriure aquí, hi ha  dies que jo estic amb les tres nenes i ell no hi es , prquè està en algun lloc de Catalunya fent tallers de mates . Ens encanta passar hores i hores junts els cinc però a vegades , quan estem soles, sorgeixen bones idees ! no sempre, però a vegades si.....
ahir estant sola amb les nenes vaig tenir una bona idea i els hi va encantar a la gran i la mitjana !!!!!!!!!
vem parlar de que ens encanta cantar i que cada setmana dedicarem unes hores,les que vagi be cada setmana, a anar fent poc a poc, un cançoner !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahir ja vem començar !!!!!!! comencem amb la cançó de " Viatge a Itaca " , una cançó preciosa!!!
Vem escriure part de la cançó en uns fulls. Alguna paraula la vaig scriure jo,varies frases la nena gran i algunes lletres ( prque ella ho volia ) la mitjana..
li explicavem la nena gran i jo, com havia de fer aquella lletra i va anar genial!!!
també farem dibuixos, posarem fotos, farem diferents cançons.....
que maca la idea de fer un cançoner !!!!!!!!!!!!!!

1 comentario:

  1. Guauuuu!!!
    Quan la Gemma va escriure això jo era a fer un taller i quan vaig tornar en van dir : mira't el blog que hem tingut una idea nova i en tots aquests dies no ho he pogut llegir.

    Ara ho he llegit i em sembla una idea genial !!!

    Ja m'el deixareu... Ah ! i em demano una ; "Arrels" d'Esquirols.. que m'agrada molt.

    Un petonarro , guapes!

    ResponderEliminar